Jak zostać wnioskodawcą i pozyskać środki z LGD ???

Już wkrótce ruszą pierwsze nabory wniosków w ramach Lokalnej Strategii Rozwoju Lokalnej Grupy Działania „Podkowa” na lata 2023-2027.

Zachęcamy do zapoznania się z harmonogramem naboru wniosków na 2025 rok.

Nowością w tym okresie programowania jest forma składania wniosków !!!

Zgodnie z wytycznymi Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi w zakresie pomocy finansowej w ramach Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027:

„O pomoc może ubiegać się wyłącznie podmiot posiadający numer EP”. Dlatego warunkiem uzyskania wsparcia z LGD jest pozyskanie NUMERU EP (numer ewidencji producenta ARiMR), czyli numeru identyfikacyjnego  nadawanego przez Agencję.

Obowiązek posiadania numeru ewidencji producenta dotyczy wszystkich, którzy zakładają możliwość ubiegania się o różnego rodzaju dotacje unijne – zarówno osób fizycznych planujących założenie działalności gospodarczej, jednostek sektora finansów publicznych, stowarzyszeń czy innych osób prawnych. Numer producenta ARiMR nadany jest w trybie przepisów o krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności (Dz.U z 2014 r. poz. 1872 z późn. zm.). Numer ten to 9-cyfrowy kod, który jednoznacznie identyfikuje każdego beneficjenta środków unijnych w ramach Wspólnej Polityki Rolnej.

Aby uzyskać numer EP należy w wypełnić i złożyć odpowiedni wniosek.

Formalność tą można zrobić na dwa sposoby:

  1. Osobiście– składając wniosek na formularzu opracowanym i udostępnionym przez ARiMR – w oddziale ARIMR właściwym miejscowo.
  2. On-line– poprzez platformę e-PUAP używając swojego profilu zaufanego.

Wniosek i Instrukcja wypełniania dostępne są na stronie internetowej ARiMR

– https://www.gov.pl/web/arimr/wniosek-o-wpis-do-ewidencji-producentow2

Ważne informacje:

  • Numer producenta ARiMR jest unikalny dla każdego podmiotu.
  • Numer ten nie podlega dziedziczeniu – następca prawny musi samodzielnie ubiegać się o jego nadanie

Posiadając numer EP należy dokonać rejestracji w systemie ARiMR na platformie Usług Elektronicznych (PUE). Rejestracja ta umożliwi korzystanie z systemu teleinformatycznego ARiMR, m.in. daje możliwość składania wniosków o dofinansowanie w ramach ogłaszanych naborów.

Jak zarejestrować konto w PUE?

Aby skorzystać ze strony ARiMR, należy posiadać/utworzyć konto zgodnie z Instrukcją logowania do Platformy Usług Elektronicznych (PUE). Uzyskanie dostępu do aplikacji (założenie konta) odbywa się w formie elektronicznej. System teleinformatyczny ARiMR regulowany jest w oparciu o art. 10 ustawy ARiMR i dostępny jest z poziomu strony internetowej ARiMR. – https://epue.arimr.gov.pl/pl/strona-glowna

Ostatni bardzo ważny krok dla Wnioskodawców:

Wszystkie nabory w nowym okresie programowana 2023-2027 odbywać się będą w systemie teleinformatycznym ARiMR. Dlatego, w celu weryfikacji tożsamości wnioskodawcy, niezbędne jest posiadanie profilu zaufanego.

Profil zaufany jest środkiem identyfikacji elektronicznej. Dzięki niemu wnioskodawca może potwierdzić swoją tożsamość w Internecie oraz podpisać wymagane dokumenty. W przypadku braku Profilu zaufanego należy założyć go na stronie www.pz.gov.pl wybierając przycisk “Zarejestruj się”

Instrukcje dla wnioskodawców

  1. Jak zalogować się do PUE –kliknij, aby wyświetlić
  2. Jak ustanowić pełnomocnika –kliknij, aby wyświetlić
  3. Instrukcja obsługi zawierania umowy za pośrednictwem pue arimr –kliknij, aby wyświetlić
  4. Instrukcja_powiadomienia sms – kliknij, aby wyświetlić
  5. Instrukcja złożenia prośby o przywrócenie terminu za pośrednictwem pue arimr – kliknij, aby wyświetlić
  6. Instrukcja wypełniania wniosku o przyznanie pomocy poprzez platformę PUE –kliknij, aby wyświetlić

 

Wytyczne dla wnioskodawców

  1. Wytyczne podstawowe –kliknij aby wyświetlić
  2. Wytyczne szczegółowe –kliknij aby wyświetlić
  3. Wytyczne granty –kliknij aby wyświetlić
  4. Wytyczne w zakresie niektórych zasad dokonywania wyboru operacji lub grantobiorców przez lokalne grupy działania – kliknij aby wyświetlić